waar Hands In Motion voor staat

Beelden_HIM2De handen in beweging van Hands In Motion. In ons hedendaagse leven is men zo bezig met werken en hebben we zoveel maatschappelijke verplichtingen dat we vergeten zijn om te luisteren naar de signalen van ons lichaam. Een massage herstelt als het ware de communicatie tussen lichaam en geest en zorgt ervoor dat men de lichamelijke signalen weer gaat waarnemen. Iedere massage is anders omdat ik deze afstem op uw persoonlijke wensen.

Over Remco Kersting:         
Ik heb in 2004 het diploma sportmassage behaald bij Leffelaar Amsterdam. Om mij verder te professionaliseren in het massagevak heb ik naast Touchpro stoelmassage de opleiding tot triggerpoint behandelaar gevolgd. Daarnaast heb ik de HBO Medisch Basiskennis gevolgd om mijn theoretische kennis te vergroten. Om mijn kennis te verbreden heb ik in 2009 voetreflexologie gevolgd en in 2012
Deep Tissue bij Vreeling massage.

Bij bedrijven geef ik stoelmassages voor klachtgerichte behandelingen op de werkplek. Sinds 2009 werk ik ook als masseur bij Spa Zuiver in Amsterdam. U kunt langskomen op mijn praktijkadres, Borgloonstraat 2, in Amsterdam Nieuw-Sloten. Ook geef ik particuliere behandelingen, bij de klanten aan huis (voor diegene die thuis gemasseerd willen worden, neem ik de massagebank mee).

Massage is effectief.
Met massage kun je de lichamelijke weefsels prikkelen,ondersteunen en helpen.
Waarom is massage zo effectief?
Door middel van massage worden spier-fasciale-bloed-lymfesysteem gunstig geprikkeld.
Het lichaam reageert op de aanraking en de beweging van spieren.
Het heeft een positieve uitwerking op lichaam en op de geest.

 9 positieve effecten van massage.

  1. Afvalstoffen worden beter afgevoerd
    Massage stimuleert de doorbloeding doordat de huid roder kleurt wordt de doorbloeding van binnenuit gestimuleerd.
    Doorbloeding is nodig voor aanvoer zuurstof en afvoer oude ‘stofjes’.
  2. ‘Boost’ van mitochrondien in spieren en fascia.
    Mitochrondien zijn superkleine energiefabriekjes in je lichaam.
    Zij zorgen ervoor dat bv. weefsels,organen,spieren energie krijgen om hun energie te laten doen.
  3. Spierweefsels herstellen sneller.
    Betere doorbloeding,betere afvoer van afvalstoffen,betere plaatselijke stofwisseling en meer energie in de cellen.
    Na een work-out is massage prima,want sneller herstel betekent dat je eerder weer kunt presteren!
  4. Betere spierfunctie.
    Door (sport)massage worden de spierknopen aangepakt en de spierspanning verhoogt(activerende) of verlaagd.
  5. Verzachting van de spierknopen.
    Jawel,ook met massage kneed je de spierknopen(triggerpoints) ‘los’.
    Door een massagebehandeling worden de spierknopen kleiner of verdwijnen.
  6. Betere humeur.
    Massage heeft ook effect op je gemoedstoestand.
    Prikkels van de aanraking gaan via zenuwstelsel naar de hersenen en
    als reactie komen endorfine en oxytocine vrij.
    Endorfine is ons eigen lichaams- eigen hormoon waar je gelukkig van wordt en oxytocine zorgt voor rust tussen lichaam en geest.
    Massage heeft een ondersteunend effect bij herstel.
  7. Verbeterde slaap.
    Door het effect van massage op je hormonen ga je vanzelf beter slapen.
  8. Betere ademhaling.
    Doordat massage helpt bij ontspanning,heeft dit ook effect op de ademhaling.
    Zonder stress,zorgen en pijn haal je ontspannen adem:langzaam en diep.
    Deze manier van ademhalen is zoveel beter voor het lichaam.
    Het lichaam kan zo namelijk beter en meer zuurstof opnemen.
  9. Meer energie.
    Door betere doorbloeding,de mitochrondien ‘boost’ en de ontspannen ademhaling komt via vergrote zuurstof opname meer energie in het lichaam.